Aan het woord: social specialist Sanne

Marketing is onmisbaar bij het verkopen van een huis, ook in deze woningmarkt. Daarom hebben we binnen Hendriks Makelaardij een voltallig marketing- en communicatie team. Zij houden zich onder andere bezig met hoe de woningen het beste gepresenteerd worden en welke marketingacties ingezet kunnen worden. We geven je graag een kijkje in ons team! Sanne Timmerman werkt vijf jaar als online marketeer binnen de organisatie en heeft zich gespecialiseerd in social media. Zij legt de kracht van de verschillende social media kanalen uit en vertelt hoe deze online communicatiemiddelen en groot aantal kopers en verkopers weet te bereiken. 

Wat doet Hendriks Makelaardij met social media?
‘We zijn in ieder geval over te vinden. We gebruiken Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn. Elk medium heeft een andere doelgroep en dus ook een ander doel. Op Facebook heb je bijvoorbeeld veel woningzoekers die de pagina van een makelaar liken. Zo zetten wij Facebook ook in, waardoor onze volgers vaak als eerste op de hoogte zijn van het aanbod. Instagram is echt een medium voor inspiratie, dus daar delen we foto’s van de mooiste huizen in onze portefeuille. De zoektocht naar interieurinspiratie begint vaak op Pinterest, dus daar willen we ook graag gevonden worden met het aanbod. Zo behalen we het maximale bereik met elke woning.’

Waar let je op bij het plaatsen van berichten op social media?
‘Ik bedenk me altijd dat mensen in hun vrije tijd op social media zitten. Ikzelf scroll bijvoorbeeld ‘s ochtends met een koffietje door de apps heen en als ik ‘s avonds op de bank plof. Wij proberen onze social media uitingen altijd persoonlijk, spontaan en natuurlijk te houden. Als de fotograaf in de woning bezig is, is dit bijvoorbeeld het perfecte moment om een eerste aankondiging van de nieuwe woning te doen en potentiële kopers nieuwsgierig te maken. Het gaat vaak om dat kijkje achter de schermen.’

Is offline marketing eigenlijk nog nodig?
‘Ik denk dat offline zichtbaarheid net zo belangrijk is. Dat wordt vaak vergeten. Als je kijkt naar de verkoopborden in het straatbeeld, dan is dat vaak het eerste wat mensen opvalt. Ook adverteren we regelmatig in lokale kranten. Het gaat om de combinatie tussen off- en online, wij zoeken dat samenspel graag op. Wanneer we adverteren op social media, zorgen we ook voor offline zichtbaarheid in dat gebied. Dit doen we voor zowel het promoten van de woning, als voor onze dienstverlening.’

Vroeger hingen de etalages vol met woningen, dit is nu naar online verplaatst. Vinden er ook online bezichtigingen plaats?
‘Bij ons is alles mogelijk, ook online bezichtigingen! De wensen van de verkoper staan daarin bij ons centraal. We zorgen wel altijd voor een volledig online presentatie. We gebruiken ook 360-graden foto’s, waardoor je letterlijk door het huis heen kunt lopen. Verder zetten we professionele fotografie, woningvideo’s en professionele woning teksten in. Je moet niet vergeten dat het kopen of verkopen van een huis niet zomaar iets is, het is een enorm proces. Dit is ook de reden dat een fysieke bezichtiging met de makelaar enorm belangrijk blijft. Je moet een woning ruiken, voelen en zien.’

Dus eigenlijk krijg je online een gevoel en die wordt offline bevestigd?
‘Juist! Vroeger kwamen mensen redelijk blanco naar een bezichtiging, ze hadden dan vaak alleen wat foto’s gezien. Nu hebben mensen de wijk al gezien via Google Maps en vooraf video’s bekeken van het huis. Daarom hebben we ook ‘verkoper vertelt’ bedacht,een stukje tekst op de website dat door de verkoper is geschreven. Zo kan de echte ervaringsdeskundige vertellen wat de pluspunten zijn aan het huis.’

Hoe blijven jullie relevant voor verkopers?
‘Ik vind dat wij als organisatie enorm voorop lopen in de markt omdat wij elke kans aangrijpen om verkopers op de juiste manier te helpen. We zorgen ervoor dat klanten kunnen genieten van online gemak, ze kunnen online een verkoopgesprek of bezichtiging inplannen, afspraken accepteren en ze kunnen te allen tijde meekijken met ons werk via het online dossier. We benutten alle kansen die digitalisering biedt. Ook als je kijkt naar social media: daar is ons team in gespecialiseerd.

We gaan altijd voor het beste resultaat in het aanbieden van een woning. Dat is ook precies de reden dat ik voor Hendriks Makelaardij werk; de ambitie en passie. Ben je benieuwd naar hoe wij jouw huis verkopen door onze gespecificeerde woningpresentatie of wil je graag een vrijblijvend gesprek inplannen? Maak dan direct een afspraak met een van onze collega’s!

Vond je dit artikel nuttig?